Înregistrarea Nume de Persoane ca Marcă
Numele de persoană poate deveni un brand puternic atunci când este folosit în activități comerciale, artistice sau profesionale.
Numele de persoană poate deveni un brand puternic atunci când este folosit în activități comerciale, artistice sau profesionale.
Înregistrarea numelui ca marcă permite titularului să dobândească drepturi exclusive asupra utilizării acestuia în publicitate, produse și servicii.
Cabinetul Totul Despre Marci ofera asistență specializată pentru protejarea numelor de persoane ca marca prin servicii de înregistrare nume la OSIM, EUIPO și WIPO.
✔ Nume de artiști, influenceri, sportivi, designeri
✔ Nume de fondatori de companii sau antreprenori
✔ Nume utilizate pentru linii de produse sau servicii (ex: modă, cosmetice, consultanță)
✔ Pseudonime și nume de scenă
1.Verificare nume la OSIM, EUIPO sau WIPO pentru disponibilitate și distinctivitate
2.Obținerea acordului scris al titularului (dacă este cazul)
3.Depunerea cererii de inregistrare nume la OSIM / EUIPO / WIPO
4.Publicare și perioada de opoziție
5.Decizia de înregistrare și eliberarea certificatului
Un antreprenor român cu notorietate în domeniul educațional dorea să își protejeze numele pentru lansarea unei linii de cursuri și produse digitale. Am verificat disponibilitatea, am stilizat numele și am depus cererea de înregistrare nume ca marcă la EUIPO. Marca a fost acceptată fără opoziții, consolidând identitatea sa profesională la nivel european.
Da, dacă îl utilizați în activități comerciale sau profesionale și nu intră în conflict cu alte mărci existente.
Da. Este obligatoriu acordul scris al titularului numelui, altfel marca poate fi respinsă.
Da, elemente precum semnătura grafică sau inițialele pot fi protejate ca marcă figurativă.
Depinde de activitate – modă, educație, servicii media, consultanță etc.
Folosirea numelui patronimic drept marca creeaza un risc permanent de confuzie datorita omonimiilor posibile, folosirea ducand la un monopol exorbitant care se manifesta prin dreptul titularului marcii de a-si fi atribuit exclusiv un nume care, daca este al sau, poate apartine si altor persoane, omonimii sai.
Se disting doua situatii, respectiv cand numele ce se doreste a fi inregistrat ca marca este uzual in Romania si cea de a doua situatie, cand numele respectiv nu este uzual.
In situatia in care, la modul general, produsele si/sau serviciile pentru care se doreste a se inregistra marca pot fi oferite legal de mai multe persoane avand acelasi nume, acesta fiind un nume uzual in Romania, numele este considerat lipsit de distinctivitate, si poate fi mai greu de inregistrat.
In aceasta ipoteza – in care numele este uzual in Romania – pentru a constitui o marca, numele trebuie sa aiba un aspect exterior caracteristic, fie prin combinarea sa cu elemente figurative, fie printr-o grafie deosebita, culoare sau asezare originala a literelor din care se compune numele, ceea ce este protejat(inregistrat ca marca) nu este numele in sine ci aranjamentul, dispozitia speciala, culoarea sau forma caracterelor folosite pentru a scrie numele.
In situatia in care, la modul general, este imposibil ca produsele si/sau serviciile pentru care se doreste inregistrarea marcii sa fie oferite legal de mai multe persoane avand acelasi nume, acesta nefiind un nume uzual in romania, numele poate fi apreciat ca avand distinctivitate.
De exemplu, un nume chinezesc va putea fi inregistrat ca marca in Romania, fiind apreciat ca marca fantezista avand distinctivitate inerenta.
Luat in ansamblu (nume si prenume), numele patronimic al unei persoane reduce din lipsa de distinctivitate a numelui sau prenumelui luat individual; chiar si in aceasta ipoteza, pentru unele categorii de produse si servicii, marcile constituite din nume ca ION POPESCU sau MARIA VASILE sunt potential lipsite de distinctivitate.
In practica, aprecierea distinctivitatii numeleui este rezolvata diferit de ofiiciile care examineaza cererile de inregistrare nume ca marci; de exemplu:
In situatia in care “denumirea” ce se doreste a fi inregistrata ca marca, constituita din nume si prenume este insotita de elemente grafice care sa ii confere distinctivitate, marca poate fi inregistrata.
Reglementarile nationale si comunitare permit inregistrarea ca marca a a numelui patronimic al unui tert, impunand conditia consimtamantului atunci cand numele apartine unei persoane care se bucura de renume in Romania; in mod similar se pune problema si atunci cand este vorba de pseudonimul sau imaginea unei persoane care se bucura de renume in Romania.
Exista si pseudonime care devin, in perceptia publicului, “nume” datorita notorietatii persoanei care il poarta (de ex., MARLYN MONROE, pseudonimul actritei Norma Jean Baker) si atunci este necesar consimtamantul. In legatura cu aceasta categorie de persoane-persoane de renume.
Desfasurandu-ne activitatea la nivel national, European si International si cu o experienta de peste 20 de ani in domeniul juridic si al proprietatii intelectuale, va putem ajuta la inregistrarea marcilor, brevetarea inventiilor, precum si la inregistrarea programelor pe calculator.
Am ajutat la înregistrarea a peste 2000 de mărci pentru clienții noștri din Romania, Uniunea Europeana și la nivel internațional. Vrei să treci și tu prin procesul de înregistrare marcă și să-ți protejezi proprietatea intelectuală? Contactează-ne cu încredere!
Lasati-ne un mesaj mai jos, iar noi vom reveni catre dumneavoastra in 24 de ore.
Lasati-ne un mesaj mai jos, iar noi vom reveni catre dumneavoastra in 24 de ore.